Ograniczenie drgań silnika w trakcie jazdy

Opublikowany Kategorie: Przemysł

Każdy silnik podczas pracy i w trakcie jazdy drga – wynika to oczywiście z pracy wydechu. Aby zminimalizować drgania pochodzące z silnika i wyeliminować nadmierne naprężenia, montuje się elastyczny łącznik, który spełnia funkcję tłumika drgań.

Gwarancją sprawnego łącznika jest cichy silnik

nierdzewny łącznik elastycznyZłącze elastyczne jest najdelikatniejszym elementem układu wydechowego i tylko wspawanie tego elementu gwarantuje jego poprawne działanie. Nie zapominajmy, że pełni on rolę szczelnego kompensatora drgań pomiędzy kolektorem wydechowym silnika spalinowego a układem wydechowym i zapobiega przenoszeniu drgań z silnika na układ wydechowy. Nierdzewny łącznik elastyczny jest więc niezbędnym elementem przy budowie układu wydechowego. Jego brak lub uszkodzenie skutkuje hałasem, który trudno zignorować przy większych prędkościach. Uszkodzenia powodowane są najczęściej przez przedmioty, w które uderzamy podwoziem auta podczas auta. Oczywiście, łącznik niszczy się również w wyniku zwyczajnej eksploatacji samochodu. Można więc skorzystać z dostępnych na rynku łączników dodatkowo wzmocnionych. Przykładem może być łącznik wzmocniony peszelem, dzięki czemu wzmocnienie zyskuje cała konstrukcja, umożliwiając zastosowanie również w samochodach z turbo, nawet tych z wysokim doładowaniem i launch controlem. Na rynku dostępne są łączniki o standardowych wymiarach, ale możliwe jest zamówienie również niestandardowych łączników – istotne jest, by jak najlepiej pasowały one do silnika, by nie były ani za długie, ani za krótkie.

Samochód nie jest zakupem, którego dokonujemy codziennie, zaś silnik jest jego sercem. Kiedy słyszymy, że pracuje ono zbyt głośno, nie lekceważmy tego stanu i zadbajmy o wymianę łącznika, by zminimalizować szkodliwe dla całego układu wydechowego drgania.