Marketing

Realizacja reklamy telewizyjnej dla firm w praktyce

Reklama w telewizji jest jedną z najlepszych form działań marketingowych. Coraz niższe ceny reklam powodują, że możliwość zareklamowania się w taki sposób może mieć każda firma. Bloki reklamowe w najlepszym czasie antenowym to pewność dotarcia do kilku milionów potencjalnych klientów jednocześnie. Reklamować można się również na kanałach tematycznych.

Jak wystartować z reklamą w telewizji?

produkcja reklam telewizyjnych w PolsceWiele firm może i chciałoby mieć swoją reklamę w telewizji, ale nie do końca wiedzą jak to wszystko zorganizować. Najpierw  trzeba zacząć od wykupienia sobie interesującego Nas czasu antenowego na wybranych kanałach. Większość telewizji do wykupionej reklamy oferuje również możliwość nakręcenia spotu przez współpracujące agencje reklamowe. Można też samemu wynająć taką firmę, bo produkcja reklam telewizyjnych w Polsce jest na bardzo wysokim i konkurencyjnym poziomie. Jeśli mamy już zarezerwowany czas antenowy to zamawiamy zrobienie filmu reklamowego. Taki gotowy film należy dostarczyć do wybranej telewizji najpóźniej na dobę przed pierwszą emisją filmu reklamowego. Trzeba też pamiętać, że niektóre koncerny medialne sprzedają swój czas reklamowy również przez firmy pośredniczące. Przy zarezerwowaniu większej liczby emisji reklamy można negocjować cenę. Przy czym fakt jest taki, że reklama w telewizji należy do zdecydowanie najdroższych. Jeśli w telewizji chcemy zareklamować się po raz pierwszy to można zacząć od mniej popularnych kanałów telewizyjnych. A im mniejsza oglądalność danej stacji tym tańsze są w nich czasy reklamowe.

Reklama w telewizji to najskuteczniejsza forma przekazu marketingowego. Nic tak nie działa na potencjalnych odbiorców jak obraz. Wykupienie czasu antenowego na reklamę jest bardzo łatwe. Potem wystarczy zlecić agencji marketingowej stworzenie spotu reklamowego. Należy również wybrać konkretne kanały telewizyjne, na których reklama ma się pojawić.